Halm väger tungt

Jag har inte varit så delaktig i husbygget den sista tiden, för jag har haft så mkt på jobbet och med ekonomikursen som jag läser just nu. Anders har faktiskt fått sköta i princip allt. Det senaste som hänt är att vi fått ner elkabeln från pumpbrunnen och upp till huset samt att vi hämtat halm som ska läggas ut där det är schaktat för hus+garage (utföres till helgen). Därutöver har vi fått trojaner och annat dumt på datorn, så det här inlägget tar onödigt lång tid att skriva efter som det hänger sig hela tiden.... Vet ni förresten att de där vita balarna med hö som man ser ligger lite varstans när man är ute på landet - de väger flera hundra kilo! Ser ut som små bomullstussar men väger som en halv elefant...  Skenet kan bedra.

Jag skulle behöva en veckas semester ensam på nåt öde ställe, så skulle jag nog komma tillbaka fylld av energi och med massor av inspiration och idéer om allt från inredning till trädgård och fasadfärger. För tillfället är jag tom på sånt, och det ryms mest bara budgetar, professorer, docenter och protokoll i mitt huvud. En sak som jag dock saknat på sistone är alla dessa roliga bygg- och inredningsprogram som dök upp i var och varannan kanal förut: Bygglov, Äntligen Hemma och alla de där. Har de slutat visas eller är det jag som tittar "för lite" på TV?



Kommentarer
Postat av: AnnaH

Sånna program finns fortfarande lite här och var på TV. =0)

Hoppas det går bra att lägga ut elefanten på backen till helgen och att snön håller sig borta tills det är gjort.;-)

2008-11-04 @ 05:00:11
Postat av: Tirre

Äntligen Hemma visas väl på fyran i skrivande stund, och sen är det Roomservice på onsdagar och Nytt läge på torsdagar. Nej jag tittar inte alls på Tv, jag läser bara tv-tidningen i hopp om att få tid att titta! :-)

2008-11-04 @ 20:05:22
URL: http://nymone.blogg.se/
Postat av: Julia

jag ser nästan aldrg heller på tv:P

Men de är mysigt med bygglov! Och typ roomservice, men finns vissa som är så himla överdrivna så man spyr:P men det är kul annars! :D



Kika gärna in på min blogg där Ordet är ditt!

Mvh Julia!:D

2008-11-04 @ 20:16:37
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/
Postat av: Kattis

Det är nog jag som haft för ont om tid för att se på TV verkar det som! Tack läsare, för att ni upplyser mig. Men det är ju inte så dumt att göra som dig Tirre, läsa TV-tidningen för att se vad man går miste om! Haha. Men då har man iaf koll på läget. Alltid nåt, i denna stressade värld.

2008-11-04 @ 20:42:06
URL: http://husihara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0