Massa snö!

Nu har vi köpt badrumsmöbel, en rätt ordinär sådan. När vi fått i ordning övervåningen är det dags att kakla och klinkra nere, så då får den här badrumsmöbeln förflyttas till badrummet uppe och en ny införskaffas till nedervåningen. Allt för att krångla till det lite extra.


Vi har börjat fundera kring kökskakel också. Från Älvsbyhus får man ju inget sådant, utan det sitter nåt där som kallas för stänkskydd vilket (om jag förstått det rätt) mer eller mindre innebär våtrumstapet. Så idag har Anders botaniserat litegrann på Fresks och jag på Nyströms kakel/Colorama. Har tagit hem lite broschyrer så vi kan börja fundera kring ungefär hur det ska se ut. Jag misstänker att jag och Anders har olika idéer om vad vi vill ha, det skulle vara föga förvånande :-)

Anders och en kompis till oss var ut till Hara idag för att börja skotta ur grunden. Om det har snöat extremt mycket senaste dagarna så har det nog snöat ännu mer i Hara. Eller i vår grund åtminstone. Efter ungefär en halvtimme var de slutkörda i både armar, axlar och rygg och enligt Anders egen utsago hade de bara gjort ett litet hörn. Imorgon ska de åka tillbaka och ta med sig snöslungan (jag fick en snöslunga i 30årspresent av mamma och pappa - yiippeee!). Jag är dock mycket skeptisk till hur de ska orka lyfta denna 100-kiloskoloss upp och ner ur grunden. Det är ju ändå ungefär en meter djupt :-) Men jag ska inte sätta mig på tvären, de får göra precis hur de vill och ingen är gladare än jag om det funkar!

Våra nybyggande grannar har flyttat in nu! De skulle egentligen ha flyttat in samtidigt som vårt hus kom, så det blev m.a.o två veckor tidigare än beräknat. Hoppas det blir nåt liknande för oss! Jag har legat på om att få veta när vi får börja skola in på dagis i Orrviken men de har inte hört av sig från förskolan ännu. Jag förutsätter att det blir i mitten på mars såsom vi önskat. Bara en månad kvar på nuvarande dagis... Känns sorgligt eftersom Lovisa trivs SÅ bra där och personalen är fantastisk. Kan bara hoppas på att det blir lika bra på nya dagiset. Det känns glädjande att de använder sig av Reggio Emilia-pedagogik, då bara måste det ju bli bra.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Förskoleflytt blir nog bra, det är jättefina lokaler och den enda avd som eg är rätt för ändamålet. Kan tyvärr ej uttala mig ännu om personalen mer än att jag tycker att det är bra att det jobbar en karl på både Domherren (Lovisas avd) och på Bofinken (Arves avd).



Ja snö har det kommit gott om, tror minsann att jag skottade i torsdags, fredags samt hela helgen! För att inte tala om när det dessutom driver igen...



Skoj med kakel/klinker, men jag kommer ihåg beslutsångesten.

Nu är det nära, Kattis!

KRAM

2009-02-12 @ 21:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0