Väntan

Det har fortfarande inte hänt nåt nytt, men jag måste väl skriva nåt så inte alla mina läsare försvinner! :-)

Enligt en tillförlitlig källa som bor nån enstaka kilometer ifrån Birsta i Sundsvall, så har Silvan gått i konkurs och bedriver nu verksamhet med 30% rabatt på alla varor! Tyvärr så har de en halvtaskig hemsida så det är svårt att avgöra om det är värt att åka dit och fynda. Visserligen så är det ett riktigt husbyggar-varuhus med allt sånt som man behöver i vår sits, men som alltid så är det ont om tid. Det är jobb på heltid numera, det är hämta/lämna på dagis, det är studier, det är träning, det är en annalkande 30-årsdag, det är det sociala livet som ska hållas igång och nu så har jag tagit på mig ett styrelseuppdrag dessutom. Ibland undrar man ju hur man själv är funtad :-)

Men nu var det ju faktiskt husbygge som det skulle bloggas om. Räntan sjunker vilket känns riktigt bra. Men vad som i början kändes som en klockren anledning till att vi snabbt skulle få klart övervåningen börjar nu kännas som ett litet orosmoment. Man vill ju inte överbelåna huset samtidigt som bostadspriserna sjunker! Vi får se vad banken säger, för egen del så känns det som ett stort Måste att få i ordning där uppe så vi kan få ett kontor och ett gästrum åtminstone. Tur att regeringen bestämt sig för att återinföra ROT-avdraget. Och jag hoppas fortfarande på att min vän C.E. kan tänka sig att ta på sig jobbet, även fast han väntar smått inom kort, för då vet jag att det blir ett bra utfört jobb.

Jag ska googla runt lite på kakel till köket och kanske lite mer trapp-inspiration. Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Björn

tillgänglig snickare för färdigställande av övervåning finns i byn.

2009-02-04 @ 15:38:41
Postat av: Kattis

Hej Björn! Det låter intressant förstås! Maila gärna med lite mer info. //Kattis o Anders

2009-02-04 @ 21:45:45
URL: http://husihara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0