En oönskad påhälsning...

Så kom den då, den där fakturan som vi inte ville ha. Vi hoppades på att markarbetena skulle vara färdigfakturerade nu, men misstänkte att det kunde dyka upp en faktura på grus och singel till grunden. Mycket riktigt, det gjorde det. Sisådär 30.000:- var den på, ganska exakt. Markarbetena har således gått på totalt 150.000 (vilket iofs inte är mycket, men det låg 120.000 i produktionskalkylen). Ännu en "glad" överraskning som tyvärr hör till när man bygger hus! :-)

Med tanke på att jag har gnällt så mycket på sistone, och eftersom gnälliga människor egentligen är bland det tråkigaste som finns, så är det bara inom parantes som jag skriver: (Om ÄH påstår att "grunden ingår i priset" kan man väl tycka att 30.000:- är en rätt stor summa som borde ha ingått i produktionskalkylen som kom från ÄH?)



Sen så har jag äntligen kommit mig för att fota min gungstol som tomten kom med och som jag blev så glad för.





Våra grannar hade leveransvecka 1, vilket borde innebära att kåken är på plats nu eller de närmsta dagarna. SÅ spännande! Jag längtar efter att åka dit och kika, men förmodligen blir det en Sundsvallsresa i helgen så det lär dröja innan jag kan ta mig till Hara för att kolla läget. Men om ni läser det här, S & L med familj, så skickar jag en hälsning och heja-heja-ramsor om att huset snabbt ska bli klart så ni får flytta in! Då kan ni sitta på första parkett när vårt bygge dyker upp om några veckor :-)



Nu är det dags att gå och lägga sig. Imorgon är första arbetsdagen efter nästan tre veckors semester. Hoppas det går bra att lämna Lovisa på dagis, det kan nog vara lite kinkigt eftersom det är så längesen hon var där sist... Apropå dagis förresten, hon har fått plats på sitt nya dagis fr.o.m. början av mars men vi har ansökt om att få skjuta på det till i början av april så vi hinner flytta in i lugn och ro innan det är dags för ny inskolning.

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Igår kväll åkte en älvsbyhuslastbil förbi oss i sakta mak, mot Hara - era grannars hus kanske?

2009-01-08 @ 09:33:36
Postat av: Kattis

Jajemän det var det! Ryktet går snabbt - jag fick veta det på dagis idag och Anders på sitt jobb! :-D Längtar verkligen såå mycket tills det är dags för oss! Hur trivs ni i ert nya hus? Har ni börjat bo in er ordentligt nu?

2009-01-08 @ 19:44:42
URL: http://husihara.blogg.se/
Postat av: Tomas å Martina

Hej och god fortsättning på er!Nu börjar det närma sig för oss.Vi hittade 4 moduler de hade "gömt" några gator bort.Snart slut alltså på denna väntan. =)Ha det bra å lycka till med erat!

2009-01-13 @ 21:51:06
URL: http://molindershusbygge,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0