Köksö

Vi har lite funderingar på en köksö, men vet inte om det kommer att rymmas. Köket ser ut så här:



Tanken är då att ha en köksö strax nedanför diskbänken, d.v.s. ungefär där stolarna börjar i vänstra kanten. Den där bänken eller vad det är som står placerad mot väggen mot hallen kommer vi ju inte att ha, så om man liksom bara skjuter ner bordet lite... eller? Det kanske blir för trångt... :-( Har hittat en supersnygg köksö som Gustav och Lotta på Älvsbyhusforumet har, de har en annan husmodell än oss och då även större kök. Köksön ser ut så här:




En annan av forummedlemmarna tipsade oss om att låta bordet stå kant i kant med köksön som på skissen nedan. Det kanske kan vara nåt? Det vore ju onekligen himla bra att ha en köksö som kan svälja många stora köksapparater som man av nån anledning nödvändigtvis måste samla på sig.... :-)




Kommentarer
Postat av: Anna H

Är det något ni måste bestämma nu på en gång då? =)

När ni får huset och ser hur mycket utrymme ni har, så kanske den går sätta in sedan ochså?

Eller är det en sån sak som typ byggs in med huset?

Jag är ju sån som inte kan tänka mig i huvet hur mycket plats 1m tar, jag måste SE hur lång en meter är.s



Snygg är den i alla fall! =0)

2009-01-06 @ 10:32:20
Postat av: Kattis

Haha, ja precis sån är jag också! Kan inte visualisera NÅNTING! :-D Vi måste inte bestämma nu, en köksö är nåt vi får fixa själva sen på egen hand. Men jag är av den otåliga sorten. Framför allt för att jag vet att vi är såna som måste göra saker omedelbums, annars blir det säkert inte gjort... :-(

2009-01-06 @ 17:55:50
URL: http://husihara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0