Bilder


Taket börjar ta form över gavlarna.


Här ser ni vad fult det är med eluttag vid lampknapparna! Den "svenska
elstandarden" ger jag inte mycket för. Men jag följer givet råd och gillar läget.



Nakenfisen har påbörjat packningen hemma i vårt mellanhandsboende,
där vi har bott i ungefär 10 månader. Längtar tills vi får flytta!!



Luckan till krypgrunden är numera isolerad med dubbla lager.


Här bor våra närmsta grannar.


Slutligen en utvändig husbild. Det som är nytt (förutom att takbrädorna kapats till vid gavlarna,
som jag visade på första bilden) är att den liggande panelen kommit på plats strax under
takfoten. Bron är färdigbyggd inklusive det lilla sadeltaket, och så är samtliga takrännor monterade.


Imorgon är Anders ledig så då ska han åka ut och fortsätta med isolering av grundbalkarna. Det ska också mätas hur mycket kakel vi ska beställa (vi har bestämt oss och vi var dessutom överens! bild kommer senare). Jag ska se till att han får med sig lite bilder hem, t.ex. på de nymonterade köksskåpen och de f.d. golvspringorna som numera är igenspikade.

Kommentarer
Postat av: Barbro

Kul att se hur långt ni har kommit, dom närmaste grannarna flyttar väl in till våren? Kram

2009-03-12 @ 09:01:05
Postat av: Kattis

Haha, ja vi räknar med det :-)

2009-03-12 @ 13:59:14
URL: http://husihara.blogg.se/
Postat av: Lena

Har du inte råd med kläder till barnet? Eller är du bara en dum förälder som måste skryta med att lägga ut nakenbilder på ungen? Skämmes!

2010-08-15 @ 10:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0