Garage under uppförande

Åh jag är så skriftligt omotiverad, om jag får lov att uttrycka mig så dumt :-) Men lite får man väl anstränga sig när man har fått ett garage, kan man tycka! Det är nämligen på plats nu, och Anders har varit högst delaktig i byggandet genom att lyfta tunga takstolar och stora sjok med panel. Själv har jag i vanlig ordning inte lyft ett finger för att hamra och spika.... Lite trist faktiskt att behöva jobba när man egentligen vill hjälpa till att bygga sitt hus! Men så är det, har man valt att vara kontorsråtta så har man. Från 8 till 17, sånt är livet.


Väggar, tak och fönster (i bakgavel). Inte illa.

Nu när garaget är på plats är jag väldigt glad att jag lyckades rädda det där trädet som står till höger, det kommer göra sig väldigt fint på sommaren när det grönskar så vackert. Det var yyyytterst nära att det fick stryka på foten när Anders gick runt och pekade med hela handen på allt som skulle avverkas :-D Jag å andra sidan ville ha halva skogen kvar, så vi fick nog ihop en bra kompromiss till sist tror jag.



Och här får ni lite perspektiv på placeringen hus - garage. Kanske ni inte sett huset med takpannorna tidigare?


Så här kommer garaget att te sig från den blivande altanen. Dvs detta är
baksidan av garaget (dock utan takpannor på denna bild).


Åh se där - garageportar!

Kommentarer
Postat av: Barbro

TJUSIGT!!

2009-03-17 @ 20:55:33
Postat av: Anna H

Blir ju tokbra med garaget där!



Förstår dock inte riktigt hur det ska få plats en väg där ochså??kliar mig i huvet

Hur dyr var den där granntomten egentligen, kanske skulle ta hela och ha lite skogstomt ochså... ;-)

2009-03-17 @ 21:17:42
Postat av: Elin

men HELLO, hur fint blev inte det där. Nu längtar jag till sommaren så vi kan sitta på altanen och pimpla vin. =D



2009-03-17 @ 22:26:12
URL: http://fyrasvardagsliv.blogspot.com
Postat av: Kattis

AnnaH: Om du kollar på tredje bilden så ser du att det kan gå att ha en väg på bortsidan om garaget. Det blir inte särskilt bra, men det går om man vill... :-) Halva granntomten inkl avstyckningskostnader, lagfart och pantbrev går på ca 100.000, och det finns nog roligare saker att göra för 100.000 kr än att köra fram och tillbaka till huset :-D

2009-03-18 @ 08:57:12
URL: http://husihara.blogg.se/
Postat av: Kattis

Elin: Först måste altanen byggas... :-) Och innan dess ska vi gjuta garagegolv, anlägga gräsmatta och måla huset. Men du kan få sitta på bron en stund om du vill?? :-D

2009-03-18 @ 11:29:46
URL: http://husihara.blogg.se/
Postat av: sara

God morgon :)

2009-03-18 @ 11:34:10
URL: http://tarnqvist.blogg.se/
Postat av: Emma

Gud va fint det ser ut!

2009-03-18 @ 16:56:13
Postat av: Frida

Ser ju kalas fint ut ju.. Försöker sträcka på min hals varje gång jag åker sakta genom den snäva kurvan men ser knappt hus taket..OK ska åka upp nästa gång :) När beräknas det inflytt då?

2009-03-19 @ 14:21:42
URL: http://adirfo.blogg.se/
Postat av: Kattis

Frida: Jag har gjort samma sak massor av gånger, liknar närmast en giraff vid det här laget, men jag håller med - en skymt av taket är allt man får. Inflytt 1 april så därefter får du allt lov att svänga upp med jämna mellanrum :-) Kram

2009-03-19 @ 15:50:24
URL: http://husihara.blogg.se/
Postat av: Hanna

Men WOW, det här blir ju kanoners! Nu närmar det sig verkligen!

Visst börjar Lovisa på förskolan till veckan?

Ma höres, råkes, eller nåt... :)

KRAM

2009-03-20 @ 21:40:08
Postat av: Kattis

På måndag kl 09:00 tar hon klivet in på Domherren. Vi har helgen på oss att sörja vårt gamla dagis, på måndag glädjs vi åt vårt braiga nya dagis! :-) Höres, råkes etc.

2009-03-21 @ 07:59:50
URL: http://husihara.blogg.se/
Postat av: Linda

Jätte fint hus ni får!!!

o massor av snö har ni :-O

Lycka till med fortsatta byggande,små fixandet o små plocket,för det blir jätte fint!

2009-03-22 @ 20:55:04
URL: http://lindipindi.bilddagboken.se
Postat av: Karin H

Ser hur mysigt ut som helst!!! Jätte fint hus Kattis!! Hoppas ni kommer trivas. Kommer o hälsar på nästa gång vi kommer hem...

2009-04-12 @ 11:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0