Kakel i köket

Nu har vi städat ur huset och väntar på slutbesiktning i morgon! Lagom till detta så har dottern fått förmodad lunginflammation (Hanna: hade det inte varit för lille A så hade jag nog inte kommit på tanken, men sjkv-upplysningen bekräftade misstankarna). Som tur är har Lovisa en moffa som kan VAB:a imorgon så både jag och Anders får vara med på slutbesiktningen.

Vi har inte hittat särskilt mycket att anmärka på, bara några småsaker som lite repade lister och skåpdörrar och nån tapetspricka m.m. Dock är det en sak som är allvarlig och det är att vårt garage står snett. Enligt våra ritningar ska hus och garage stå i rak linje mot varann (givetvis) men som det är nu så skevar garaget ganska mycket. Eller om det är huset som står snett, det beror förstås på hur man ser på saken :-) Å ena sidan känns det inte mer allvarligt än att jag kan leva med det - har väl dessutom inget alternativ! - och med hjälp av min mammas trädgårdskunskaper ska vi nog kunna trolla bort synintrycket av det sneda. Lite växtlighet och oregelbunden gång upp mot huset m.m. ska förhoppningsvis kunna göra att det ser helt ok ut. Men å andra sidan så känns det som ett rätt allvarligt fel - det är ju inte möjligt att flytta garaget bara så där! Det är dessutom ganska uppenbart, man behöver inte anstränga sig nåt mycket för att se skevheten. Nån form av ersättning från ÄH förväntar jag mig att vi får...

En annan sak som förvånar mig är hur mycket som är ogjort när besiktningsmannen ska komma. Tycker det saknas lister och spikar och tv-dosor lite varstans... Undrar om han ska göra klart de sakerna...?

I helgen blev kaklet i köket klart och ikväll är han där för att foga. Sen ska fläkten upp och fönsterfodret ska sättas på plats. Så här ser det ut just nu:




Nu ska jag gå och titta till min sjuka lilla tjej. Usch vad hemskt när de små inte mår bra... :-(


Kommentarer
Postat av: Anna H

Blev ju toksnyggt! =)

2009-03-31 @ 09:53:29
Postat av: Emma H

Jättefin kök! Förstår att Anders var helnöjd. Kram

2009-03-31 @ 14:27:36
Postat av: Tomas och Martina

Hej! Vad fint ni fått och det måste kännas skönt när det är så nära flytt nu. =)Vi har bott 5 veckor i huset nu och trivs kanon.Vi hade också liknande fel på bes,men de är åtgärdade allihop utom brokvisten som pelarna är felgrävda på.

Mvh Tomas och Martina

2009-03-31 @ 21:15:16
URL: http://molindershusbygge.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vad snyggt det blir!

Krama om lilltussan, hoppas att hon kryar på sig.

Kram

2009-04-01 @ 09:42:07
Postat av: Bettan

Vilket fint kök! Rent, enkelt, mysigt!



Vad trist med garaget. Självklart borde ni få ersättning. Det ska bli spännande att följa utvecklingen efter slutbesiktningen.



Jättefin blogg förresten

2009-04-08 @ 17:52:41
URL: http://www.frosobygget.blogspot.com
Postat av: Karin H

Vilket fint kök!!

2009-04-12 @ 11:14:33
Postat av: Benneskog/Avesta/Mimer

Har ni så mycket att göra så ni inte hinner uppdatera?



hoppas ni nu har flyttat in.

2009-04-15 @ 20:40:04
Postat av: Ursula

Hej!

Hur gick det med garaget? Vad sade besiktningsmannen om att det står snett? Jag har sett ett annat ÄH-garage som också står snett i förhållande till huset, men jag vet inte om husägaren valt att ha det så eller om det blev fel när grunden gjordes.



Vi ska också måla och göra gräsmatta och altan och ... allt annat i sommar. Hoppas det blir en varm sommar!

2009-04-29 @ 21:37:14
URL: http://www.skyborne.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0