Lögn om klart-klart

Jag ljög nog lite i förra inlägget känner jag... Med "klart" menade jag inte helt "klart-klart" utan snarare "halv-klart". Än så länge har vi inga tapeter på väggarna, inga golv förutom i vardagsrummet, ingen monterad köksfläkt, inget kakel, ingen badrumsspegel eller badrumsmöbel (bara ett handfat helt solo). Så målaren måste komma, mattläggaren och sen besiktningsmannen. Sen ska förstås grunden tätas med plast och isoleras klart. Sen ska huset målas, grisarna matas och locket läggas på brunnen. Och sen... tja. Sen är det nog klart.

Men snickarna är i alla fall färdiga, så det var åtminstone sanning.

PS. Jag hoppas att ni kommer ihåg den där reklamen som gick för några år sen där Karl-Oscar skickade iväg familjen till Amerikat, medan han själv skulle komma efteråt för han hade en del att fixa först... DS.

Kommentarer
Postat av: Tirre

Angående besiktningsman...såg ni inslaget på Plus för några veckor sen? Handlade ju just om Älvsbyhus och "deras" besiktningsmän.

2009-03-13 @ 09:26:42
Postat av: Kattis

Jo jag såg det och vi ska vara nitiskt noggranna med hur slutbesiktningen sköts! Tyckte VD:n uppträdde lite nonchalant i programmet och intog närmast försvarsställning. Det mest förtroendeingivande hade varit att bemöta uppgifterna med viss ödmjukhet...

2009-03-13 @ 11:32:32
URL: http://husihara.blogg.se/
Postat av: Anna H

Tusen tack för huskikadet idag!

Blir tokbra det där tror jag.



Hoppas du fick fast det arga lilla trollet i bilen till slut ;-)

2009-03-14 @ 16:52:56
Postat av: Kattis

Tack själv! Jo jag fick fast henne och vi hann till Fåker innan hon kräktes... så stackarn mådde nog inte bra, det var därför hon var så tyst och märklig när vi var i huset! Och så får jag dåligt samvete såklart för att jag blev arg på henne när hon var trilskades :-( Föräldraskapets vedermödor...

2009-03-16 @ 08:20:58
URL: http://husihara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0