Reklam

Nu går jag off-topic för den här husbyggarbloggen...

...men jag vill gärna göra lite reklam för en förening där jag sitter med i styrelsen, nämligen QnetZ. Det är en ideell förening som arbetar för att synliggöra och utveckla den kompetens som kvinnliga akademiker i Jämtland utgör. För att få bli medlem ska du vara kvinna med minst 120 akademiska poäng (180hp) alternativt en äldre examen motsvarande dagens kandidatexamen.

Som medlem erbjuds du föreläsningar, utbildningar, lunchträffar, studiebesök och ett brett nätverk där du kan knyta nyttiga kontakter. Tidigare aktiviteter som genomförts är exempelvis mentorsprogram, styrelseutbildning, retorikutbildning, föreläsningar inom bland annat kommunikation, härskartekniker, konflikthantering, jämställdhet, ledarskap m.m. samt studiebesök hos Glesbygdsverket, Länsarbetsnämnden m.m. Nu närmast ska vi till länsresidenset där Landshövdingen Britt Bohlin och Länsrådet Pia Sandvik-Wiklund tar emot oss på lunchträff/studiebesök.

Är du intresserad av att vara med i nätverket? Hör av dig till mig isåfall, eller gå in på hemsidan, http://www.qnetz.se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0