Det närmar sig klart.

I lördags var jag på krogen för andra gången på en månad - tillika för andra gången på ca 3 år. Ketchupeffekt skulle jag kalla det. Hur som helst så var söndagen vikt för en dag på knä i krypgrunden, det kändes inte helt 100 måste medges men det funkade. Vi kröp och vi kröp. Vi plastade, skar, tejpade, fogade och limmade. Tiden försvann som alltid när man har roligt (?) och när vi väl tittade upp genom luckan, ut i vad vi trodde var dagsljuset, så hade dagen hunnit bli kväll. Klockan var 20 och det var kolsvart i vårt ännu inte helt elförsedda hus. Det var då jag kom på det - jag hade inte tagit några bilder! Så bara för er skull, kära läsare, gick jag omkring med ficklampa och nattinställningar på kameran för att försöka illustrera våra framgångar i husbygget. Ta bildkvalítén för vad den är:


Fläktskåpet (till vänster om fönstret) är nerplockat. Till helgen kommer en kille och hjälper oss att kakla! Yiippee!


Och här bredvid kyl/frys har vi fått upp två bänkskåp med rullbackar, en bänkskiva och två överskåp.


I vardagsrummet har vi parkett numera. Skönt som lite variation till spånplattor :-)


Lovisas rum har inte längre titthål i golv eller vägg. Garderoberna som egentligen skulle ha
varit väggfasta längs med väggen till vänster i bild, kommer vi (förmodligen) att flytta till väggen
rakt fram. Enda kruxet är att eluttaget som skymtar längst ner till höger på den väggen gör att
det saknas några centimetrar för att dörr och garderob inte ska krocka med varann. Måste gå
att ordna på nåt sätt.


Badrumsmöbeln står fortfarande och väntar på att få ta över i badrummet.
Kanske blir först när skyddspappen har tagits bort.


Den där lilla dosan som hänger på sniskan på väggen är mätaren till avfuktaren
som står nere i krypgrunden. Där ska man kontinuerligt läsa av hur hög fuktigheten
är. Vid detta tillfälle tycks det ha varit 62%, men jag tror inte det stämmer riktigt. Det
borde inte ha hunnit bli så torrt ännu.

Jag hade så gärna velat lägga upp några utvändiga bilder så ni får se att vårt hus har ett riktigt tak numera, men det var alldeles för mörkt för att jag skulle kunna få några bra bilder. Idag har Anders hjälpt snickarna med att sätta upp garaget och det är om inte helt klart, så åtminstone nästan! Imorgon är sista dagen som snickarna är kvar, och då ska de lägga tak på garaget, sen har de gjort sitt.

Nu håller jag på att ramla ihop av trötthet så jag ska ta och krypa till sängs. Det är rätt mycket på jobbet den här veckan, det är styrelsemöte, det är en snart 2årig tjej som envisas med att ropa "mamma bära!!" mitt i nätterna och jag undrar om jag inte håller på att bli lite sjuk också? Helst av allt skulle jag ha semester och bara bygga hus, sortera virke, skruva tvättställ och kakla, men men... Man ska inte gapa efter mycket. Livet är snällt mot mig.

Kommentarer
Postat av: Elin

ja men helt sjukt roligt var det =)

jag har kvar mitt sugrör, hahahah

2009-03-16 @ 21:39:08
URL: http://fyrasvardagsliv.blogspot.com
Postat av: Lisa

Hejsan!

Verkar gå undan på bygget!:-) Kul!

Kakelaffären heter något med MT, kommer inte exakt ihåg. Men den är alldeles nystartad och har (om dom itne redan flyttat till de nya lokalerna) lokal vid stuguvägen. Om du kör upp rondellen från Rådhusgatan mot Stuguvägen så ser du till höger blå skyltar på fasaden, sväng in till höger efter dessa och sen tar du första höger igen och igen så kommer du in på "bakgården". Dom var på väg att flytta till nya lokaler. Bra priser och service tycker jag dom verkar ha på kakelmässan på Frösön också, ligger strax ovanför Sjödins.



Ha det gott! //Lisa

2009-03-20 @ 22:15:56
URL: http://sanghusvallen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0