Att tycka lika - eller olika.

Jag har varit inställd på en fläkt av samma typ som den jag nedan visat på bild nr 1. Det var det självklara alternativet när vi först gav oss ut på jakt. Av en slump dök fläkt nr 2 upp i Elgigantens reklamblad samma dag som vi skulle bestämma oss och den var nedsatt på kampanj med 2000:-. Lite velande där jag inte visste vad jag tyckte och där Anders tyckte fläkt nr 2 resulterade i ett inköp igår. Det blev 2:an. 
Kanske ska förtydliga att även 2:an har en glasbotten. På bilden ser det ut som att den är helt i rostfritt, men så är det inte. Jag tycker faktiskt att även den fläkten är snygg, så även om det inte är vad jag hade tänkt mig kan jag känna mig mycket nöjd ändå. På fredag ska vi få hämta ut den så förhoppningsvis åker den upp på väggen i helgen. Bilder utlovas i så fall :-).



Redo att ge mig in i nästa val / kamp / jakt på det Rätta: nu är det kaklet som ska väljas. Jag har skrivit lite om det tidigare och vi har egentligen inte blivit så mycket klokare sen dess.
  • Färgmässigt så står det mellan svart eller grått. Anders tycker lite hellre grått, jag tycker lite hellre svart.
  • Inte nog med det, frågan är också om vi ska kakla hela väggen eller bara upp till skåphöjd. Jag tycker att vi självklart ska kakla hela väggen upp till takhöjd, medan Anders är inne på det senare.
  • Ska vi kakla själva eller ska vi anlita hantverkare? Föga förvånande så har vi olika åsikt även här: jag tycker vi kör hårt och litar på att vi fixar det själva (hur svårt kan det vara??), Anders vill nog hellre anlita någon.  

Med tanke på hur olika smak jag och Anders har (i en skrämmande hög andel av alla inredningsfrågor!) kommer det bli ytterst spännande att se vad vi får för slutresultat. Jag hoppas på en bra kompromiss där vi både kommer att känna oss nöjda. Mardrömmen är en kompromiss som slutar med att ingen av oss tycker att helheten blev bra! Fast nu ska jag inte måla fan på väggen, det är klart att det blir bra till sist. :-)


Kommentarer
Postat av: Mia

Haha, inte lätt att alltid vara överrens. Jag hoppas att ni slutlgen finner det bästa och att det blir mycket bra! Vi har dividerat om kakel i köket länge men nu har jag lagt ner den diskussionen för ett tag. Vårt hus har ju inte kommit än utan det är ju 3 veckor kvar. Kaklet är det minsta problemet för oss... ;)



Jag tycker båda fläktarna var snygga.



Vad roligt det var att få se lite interiörbilder!



Ses snart igen!



/Mia

2009-03-04 @ 10:29:59
URL: http://villaberga.wordpress.com/
Postat av: Emma

Haha ni har lite att bestämma er för innan ni är klar.. Svart eller grått, jag tycker svart, men det är ju för att vi har det. Ni klarar nog av att kakla själva, Marcus kaklade ju vårat kök. Det blir nog bra hur ni än gör! Köket ser förresten jättefint ut. Är ni där i helgen? Kanske tar oss en tur bortöver. Kram

2009-03-04 @ 12:42:29
Postat av: Kattis

Emma: Marcus är ju händig som få, han klarar vad som helst! :-) Vi kommer vara där på lördag och kanske på söndag också. Hör av dig när/om ni kommer så kan vi bjuda på en kopp java i vårt enkla hem! :-)Kram

2009-03-04 @ 13:11:00
URL: http://husihara.blogg.se/
Postat av: Jessica

Det är klart ni kaklar själva ;o) det är inte så svårt. Vi har kaklat både i tvättsuga och bakom kaminen själva utan några som helst förkunskaper. Det är inte så svårt som man kan tro.



Lycka till!

Kram Jessica

2009-03-05 @ 08:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0