Färgsättning

Idag ska jag skicka in färgsättningen, d.v.s. blanketten med val av golv och tapeter. Det fanns inte så mycket att välja på, så vi valde att ta enkla tapeter i vitt, grått eller beige. Dem kan vi stå ut med tills vi tapetserar om på egen hand med precis de tapeter vi vill ha. I vardagsrummet blir det ekparkett men i övriga rum kommer vi att lägga klickgolv. Eftersom inte heller klickgolv finns som tillval hos Älvsbyhus har vi valt plastmatta i ekparkettimitation som vi, liksom med tapeterna, står ut med ett tag tills vi lägger in egna golv.

I Lovisas rum blev det en väldigt enkel tapet, eftersom det inte fanns en enda barntapet att välja på. En slät vit/beige tapet blev det och så ska jag sätta upp lite wallies och färgglada tavlor. På www.pippilotta.se och www.inreda.com finns massor med fina wallies (tack för tipsen, Elin :-)).

T.ex så här:

    

Kommentarer
Postat av: Anna H

Finns sånna dekaler för väggar och annat på barnens hus och galerix ochså. Sen tror jag Hamngatan 10 har haft sånna förut ochså. =)



Kul att ni snart har ett stort hus på plats på riktigt och inte bara i planeringsstadiet!

Ni vet vart vi finns när det är dags att bära kartonger igen ;-)

2008-11-30 @ 14:40:24
Postat av: Kattis

Hamngatan 10, är det den där vackra lilla affären i gränden ner vid Kärnan? Ska gå dit och titta!



Vore finemang om vi kunde hinna ses vid nåt annat tillfälle också än när vi bara sätter er i jobb ;-) Jag har haft en hektisk höst, men det börjar lugna ner sig så snart borde vi nog kunna passa in nån dag för att ses hoppas jag!

2008-12-02 @ 20:15:25
URL: http://husihara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0