Ett inlägg om att det inte kommer några inlägg

Tänkte knycka några minuter av den tid som min arbetsgivare betalar för, och berätta att jag kommer att uppdatera och lägga in massor med nya bilder snart. Men först måste vi vänta på Jämtkraft som sjabblat bort vår anmälan om bredband.

Vi anmälde redan i juli 2008 (i samband med elanmälan) att vi ville ha bredband och fick en offert på vad det skulle kosta. I februari påminde jag dem om att inget hänt ännu. Fick till svar att "vi tittar på ditt ärende och återkommer". När vi flyttade in för två veckor sen ringde vi Jämtkraft igen som svarar att "då tar det åtta veckor, det är den väntetiden vi har". Grrrrr. Nu har de dock lovat att fixa det snabbare när vi förklarade hur länge vi faktiskt redan har väntat. De bad faktiskt om ursäkt dessutom.

Bredband, TV och telefon ska gå via fibern, så det har vi varit utan sen flytten. Sen att mitt mobilabonnemang (3) inte heller fungerar i Hara gör att jag varit totalt avskuren från omvärlden när jag varit hemma. Rätt skönt faktiskt :-) Men på måndag byter jag till telia = täckning (har kvar samma nummer), och hoppas på att internet kommer ungefär vid samma tidpunkt och hämtar hem oss till dataåldern igen.

Kommentarer
Postat av: Wilmer

Hur är det med fläkten? Har ni ställt ut skiten i tentagen?

2009-04-18 @ 16:11:20
Postat av: Kattis

Wille lille, i tentagen ryms inget mer. Proppfullt. :-)



Nä men det ordnade sig faktiskt. En kompis tillika elektriker var över och skarvade lite så nu kan vi dra sladdarna uppåt och ta bort uttaget, om du förstår. Men nu är det nya "problem", ventilationsröret på fläkten passar inte mot utloppet så vi måste fixa en skarv. Så fläkten står fortfarande på golvet i tvättstugan... :-(

2009-04-20 @ 09:35:28
URL: http://husihara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0