Färdigt!

Anders ringde precis och sa att snickarna är klara! Allt är klart. Parketten ligger i vardagsrummet, alla glipor i väggar och golv är igenlagda, innertaket sitter på plats - rubbet! De har inte satt upp räcket till trappen för då blir det enklare för oss att baxa upp material till övervåningen, men sen är det bara våra egna grejer kvar att fixa. Märkligt :-)

Tror ni att han hade tagit några kort då? Nä nä. "Jag tyckte inte att det behövdes för det kan väl du göra i helgen?" (Det bottnar sig nog i en mindre väl formulerad kommentar från min sida om att han hade tagit dåliga kort i förra veckan, haha.) Så håll er till tåls - bilder kommer! Bara inte just nu.

Vi hade ju bestämt oss för kakel till köket, men när vi kom hem hittade vi ett till snyggt kakel i katalogen så nu måste vi dit idag igen innan vi slutgiltigen kan bestämma oss. För Mimer-byggare: det behövs ca 3-3,5 m2 kakel om man ska kakla över diskbänken och bakom fläkten hela vägen upp till taket + en liten bit ovanför fönstret.

Kommentarer
Postat av: Syster

Då hoppas jag få bli den första att säga GRATTIS! till ert nya hem.

2009-03-12 @ 15:16:14
Postat av: Benneskog/Avesta/Mimer

inlägg till mängd kakel till köket. räknade du bort att ni hade fönster eftersom det är ett tillval? Borde gå åt lite till om man är fönsterlös? :)



ps. det är väldigt spännande att följa eran blogg.ds.

2009-03-12 @ 21:17:09
Postat av: Kattis

Benneskog: Roligt att du/ni gillar att läsa bloggen, gör det ännu roligare att skriva!



Precis, jag har räknat bort fönsterarean så om man inte har något sådant går det åt lite mer. (Kanske borde ha förtydligat det så jag inte lurar nån!) Eller rättare sagt - jag har litat på Anders mätningar och hoppas vid min gud att han mätt rätt! :-) Det lär visa sig, jag kanske får anledning att återkomma ifrågan.

2009-03-13 @ 09:06:25
URL: http://husihara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0