Dålig inspiration och ont om tid

Det har varit alldeles för mycket att göra på sistone med jobb och skola och dagis och vänner, så jag har varit väldigt dålig på att uppdatera. Men saker har hänt! För och främst så är avloppet nergrävt *yiipeee*! Känns helt otroligt bra och den är en väldigt stor sten som har släppt från våra tidigare så nedtyngda axlar. Apropå sten så har sprängaren kontaktat Anders och meddelat att den nu ska bort, sist vi var dit hade han täckt den med jord så jag antar att nästa gång vi är där så är den borta!

Sen så har vi återigen "dragit nytta av" den vänliga lokalbefolkningen i Hara / Orrviken. Efter tips så kontaktade vi en företagare i grannbyn som har ett grustag i närheten av vår tomt, där vi möjligen skulle kunna tippa stubbhögen. Han var supertrevlig och det gick alldeles utmärkt att vi lånade lite plats där, han hade själv en påbörjad stubbhög som ska till Jämtkraft när den blivit tillräckligt stor. Nu ska vi bara ringa "mannen med klon" som vi kallar honom :-) Det är alltså en man i Hara som har en gripklo på sin maskin (traktor, lastbil eller vad den nu är)  och som kan lyfta upp eländet på ett flak och köra bort det till grustaget.

Vår snälla grävare har ställt upp och lagt ner markisoleringen på markavloppsrören så nu ska bara elkabeln till pumpen ner så är det klart sen. Jag trooooor att Marklunds El har varit där och fixat det nu, men jag vet inte. I helgen får vi se. Ska bli kul att se hur det ser ut nu., eftersom jag själv inte varit där på sistone och kollat läget! Jag har bara fått Anders rapporter.

Tja, det var ett väldigt tråkigt inlägg men jag kände förpliktelsen att ta hand om mina läsare och åtminstone kasta ner lite info även om jag inte kände mig direkt inspirerad att skriva! Bättre, roligare och mer intressanta inlägg ligger på lut, det har jag på känn! Jag anar en viss inspiration som smyger sig på, så hav förtröstan! :-) Snart så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0