Mera avloppstillbehör + byggsamråd

Man ska verkligen inte ta ut en seger i förskott.. Grävaren ringde mig idag och självklart så är avloppseländet fortfarande inte 100% färdigt. För det första så ska det grävas ner en jordelkabel från pumpen och upp till huset, vilket vi inte varit på det klara med. Därutöver så tyckte han inte att kopplingen mellan pumpbrunn och fördelningsbrunn såg bra ut (precis vad vi själva ansåg, men blev övertygade på VVS-affären att det visst dög) utan det skulle vara en gängad variant. MEN om vi bara fixar de här två sakerna så ska avloppet vara helt och hållet klart sen, det såg jag noga till att förvissa mig om.

Så till det roliga: imorgon ska vi på byggsamråd! Ska sätta mig nu och gå igenom huspärmen för att kolla så alla papper är i sin ordning. Vet inte riktigt vad jag kan förvänta mig av byggsamrådet, men nånting roligt borde väl va? Återkommer imorgon kväll med mer info om vad som blev sagt.

Kommentarer
Postat av: Ursula

Oss glömde de att kalla på byggsamrådet! Vi fick dock en ny tid dagen efter. Själva mötet gav emellertid inte så värst mycket, men man blir ju en erfarenhet rikare, i alla fall.



Vårt hus kom igår!!!



Postat av: Kattis

Oooh! ROLIGT! Hur lång tid räknar de med att de tar innan ni får flytta in?

2008-10-22 @ 11:07:49
URL: http://kalovi.blogg.se/husbygge
Postat av: Ursula

Det är slutbesiktning 3 december, men sedan måste vi inreda övervåningen också ... Tror vi flyttar in lite pö om pö under december. Vi tänker fira jul i huset! Har ni fått reda på vilka montörer ni får? Våra är superbra! Mattias och Tomas från trakterna kring Ljusdal ...

2008-10-29 @ 20:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0