Hahaha

Ja det är då verkligen många saker som kan gå snett och en hel del av dem tar tillfället i akt och ger sig på oss! Anders och Tor gav sig som sagt iväg för att skotta ur grunden med snöslungan. Att lyfta den var tydligen inga problem (ena riktigt rejäla karlar förstår ni *tihi) men problemet var att få den att börja slunga. Gick inte. De fick åka och lämna in den på nåt serviceställe. :-) Så nu står vi fortfarande där med snötäckt grund och jag börjar få lite halvpanik. Anders jobbar nu och är inte hemma förrän imorgon kväll. Pappa har ledbandsskada i knät. Stora, starka Klara som hjälper till i ur och skur är bortrest till Ö-vik. Själv skulle jag nog inte orka med många spadtag om det är så tungt som killarna påstår. Nej det är nog till att ha is i magen och hoppas på att snöslungan kommer tillbaka i tid för att hinna klart (läs: d.v.s. om några dagar!).

Det är 9 dagar kvar till huset kommer. Om jag bortser från snökaoset och att stubbarna säkert ligger kvar ännu (han har muntligen LOVAT att de ska bort innan huset kommer, och vi har valt att lite på honom. Is i magen var det ja...) så börjar det mesta kännas riktigt roligt nu. Var och hämtade ut badrumsmöbeln idag. Passade på att slinka förbi på Byggmax och köpa åldersbeständig plast som ska täcka grunden. Köpte en vedkorg (en sån av återvunna däck som finns i varenda inredningstidning nuförtiden) på favvo-affären Hamngatan 12. Bestämde mig/oss för vilken köksfläkt vi ska ha, dock blir det inköp till veckan när vår vän-i-butiken är tillbaka. Hämtade kakel-/klinkertidningar och köpte en såg för bara 1:-. Jag hade en stark känsla av flow och hade mer eller mindre kunnat börja hamra ihop huset på egen hand, kändes det som. Ska leva på den känslan tills nästa ångest dyker upp. Precis som jag sagt tidigare vid ett flertal tillfällen så är ett husbygge en lång pina med orosmoment på löpande band. Längtar efter att det går över.

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0