Offert på att sätta kakel i köket

Någon påstår sig ha fått en prisuppgift från en kakelfirma här i stan på "inte under 20.000:-" när det gällde frågan om att kakla en köksvägg lika stor som vår. Alltså ovan diskbänken och bakom en fläkt. Men allvarligt talat, detta kan väl aldrig stämma?? För i så fall borde de stå helt och hållet utan jobb, åtminstone om världen innehåller nån form av rim och reson!!

Jag vet själv inte vad jag tycker är ok att betala. Vad tycker ni? Ni har ju sett bilderna på vårt kök - vad är maxpriset för att anlita en hantverkare? Nu pratar vi alltså enbart arbetskostnad, exklusive material.

Kommentarer
Postat av: Mikael

Fick en offert till köket med kakel & arbete till vårat Lodur på 5400kr ink moms.Vi har inte tagit bort fläkt skåpet & har inte något fönster.

Beräknad yta att kakla ca 2,7 m2

2009-03-27 @ 13:03:26
Postat av: Robert - boende i Sveriges 21:a största stad

Jag känner en som kaklade ett mindre kök, kanske 1/3 av ert kök för en femhundring (enbart arbete då förstås). Skattemyndigheten blev aldrig informerad om att denna kund- och affärsuppgörelse ägde rum :)



Men jämtar sägs vara lite lättare att lura än vanligt folk så jag säger - Slå till ! :)

2009-04-09 @ 15:49:06
Postat av: nicholas

Hej!



Absolut inte mer än 2000:- för jobbet, 2500-3000:- om det är stavmosaik, då det är lite bökigare!

2009-04-11 @ 15:06:11
URL: http://lyckevägen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0